§1 Takuuehdot
§ 1.1 Takuu
Takuu tarkoittaa sitä, että asiakas saa toimittaa tuotteen takuuhuoltoon tai takuuvaihtoon vastaavaan tuotteeseen veloituksetta takuun aikana.
§1.2 Yleiset takuuhuoltoehdot
Tuote on ostettu Smartdealsilta ja takuu on vielä voimassa. Tuotteen sarjanumero on vielä näkyvillä tuotteessa.
Takuu ei koske esimerkiksi kovalevylle tai muisteihin tallennettua henkilökohtaista tietoa, ohjelmistoja tai sovelluksia.
Takuuhuollossa tuote tarkistetaan asiakkaan vikakuvauksen perusteella.
§1.3 Takuuaika
Tuotteiden takuuajat löytyvät tuote-erittelystä, ostokuitista tai laskusta.
Mukana toimitetuilla akuilla (esim. puhelimiin tai kannettaviin) on aina kuuden kuukauden takuu jos niistä ei ole erillistä mainintaa.
Takuuaika alkaa toimituspäivästä.
Takuu siirtyy uudelle omistajalle jos tuotteet annetaan toiselle kuluttajalle.
Takuuvaihto ei pidennä takuuaikaa, vaan takuuaika lasketaan alkuperäisen tuotteen toimituspäivämäärästä.
§1.4 Takuun sisältö
Takuun sisältö merkitsee tuotteen käyttökyvyn ja laadun säilymistä normaalin takuuajan sisällä kun tuote on käytetty tuoteohjeiden mukaisesti.
§1.5 Takuuasian ilmoitus
Yleensä valmistaja tai valmistajan huoltokumppani hoitaa takuuasiat. Voit aina ottaa yhteyttä Smartdealsille ja saada lisäinfoa.
§1.7 Ei kuulu takuun piiriin
Takuu ei korvaa seuraavista asioista johtuvia vikoja
Varomaton käyttö
Staattinen sähkö
Ukkonen
Virukset
Sähkökatkokset
Virheelliset asennukset
Fyysiset vauriot
Kosteusvauriot
Rakentamisvikoja
Muu vahinko
Epäonnistunut firmware- ja bios-päivitys
Omien käyttöjärjestelmien tai muun ohjelmiston asennuksia
Ylikellotus
Takuu ei kata muutettuja tuotteita.
§2 Kaupan peruutus
§2.1 Palautukset (Kaupan peruutus)
Asiakkaan turvallisuutta varten kuluttajalla on yleisten Koti- ja postimyyntiehtojen mukaan oikeus perua kauppa 14 päivän sisällä jos alla olevat ehdot täyttyvät.
Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin kaupassa oston yhteydessä. Hänellä on oikeus avata pakkaus, tutustua ohjekirjoihin ja kokeilla tuote menettämättä palautusoikeutta.
Palautusoikeus päättyy kun otat tuote käyttöön. Esimerkkejä tuotteen käyttöönotosta:
Ohjelmistojen, tiedostojen ja tiedon asentaminen tietokoneeseen sekä selailu internetissä, pelaaminen tai työnteko
Akun asentaminen ja lataus toiseen kannettavaan tai muuhun tuotteeseen jossa akku ei kuulu tuotepakkaukseen
Tulostimen käyttöönotto
Puhelujen soitto/vastaanotto GSM ja Smartphone tuotteilla, sim kortin
Tietojen tallennus tallennusmediaan, esim. kovalevyihin tai flash muisteihin
Jos asiakas epäilee tai on epävarma täyttääkö tuote vaatimuksia, odotuksia tai toivomuksia, hänen tulee ottaa yhteyttä Smartdealsiin sähköpostitse, puhelimitse tai käymällä kaupassa ennen kuin otat tuotteen käyttöön ja palautusoikeutesi päättyy.
Palautusoikeus ei koske
Avattuja ohjelmia
Avattuja väripatruunnoita
Avattuja DVD/CD-R/RW medioita
Avattua musiikkia ja avattuja elokuvia
Käytettyjä GSM-puhelimia
Muita avattuja tuotantotuotteita
Erikoisvalmistettuja tuotteita
Palveluja
Tuotteet voi palauttaa veloituksetta noudattamalla alla olevia ohjeita.
§2.2 Palautusnumero
Ano aina palautusnumero Smartdealsilta enennkuin lähetät mitään takaisin.
§2.3 Pakkaa palautukset oikein
Tuotteet palautetaan alkuperäisessä vahingoittumattomassa pakkauksessa, alkuperäisen toimituksen kaikki osat mukana.
Tuotteiden on oltava alkuperäistä asiakkaan vastaanottamaa pakkausta vastaavassa kunnossa.
Alkuperäinen pakkaus, manuaalit, tuotekortit, todistukset käyttöoikeudesta ja lomakkeet rekisteröintiä varten ovat arvokkaita. Kauppaa ei voi perua jos nämä puuttuvat tai ovat vahingoittuneita.
Tuotteet palautetaan alkuperäisessä pakkauksessa. Alkuperäiseen pakkaukseen ei saa kirjoittaa tai liimata mitään päälle.
§2.4 Pakkaus ja palautuksien lähettäminen
Smartdeals ei lunasta postiennakolla lähetettyjä paketteja.
Jokainen palautus pakataan huolellisesti. Koska valtaosa tuotteistamme ovat herkästi särkyviä on tärkeää että tuota on pakattu huolellisesti. Huonon pakkaamisen vuoksi vaurioituneet lähetykset tullaan palauttamaan asiakkaalle.
Kiinnitä saamasi palautusnumero tai takuuvaihtonumero pakettiin. Kirjoita myös samat tiedot lapulle jonka laitat paketin sisään. Palautuksen käsittely viivästyy jos lähetyksestä puuttuu määrätty takuu- tai palautusnumero.